19 Aralık, 2008

Sürpriz Desek Yeridir..

Şimdi aşağıda kolyenin resmini görünce "E biz bunu biliyoduuukk..Bu mudur sürpriz?" demeyin..Reca ederim bu bahsi kapatalım.. Zira sürprizim şu; bugün bu kolyeyi yaparken aklıma birden yardımlaşmanın önemi konulu bir fikir geldi ve bu kolyenin yapılışını sizlerle paylaşmak istedim..Dilim döndükçe anlatmaya çalışacağımdır...

Ben kolyeyi 2 no'lu boncuklardan ve 0.25 no'lu misinayla yaptım.Kesme boncukla yapmak isterseniz 0.20 no'lu misina önerilir.
Önce 2,5 metreye yakın 4 parça misina kesiyoruz(ben 4 sıra yaptığım için 4 kestim,siz sayıyı değiştirebilirsiniz).4 parçanın bir tarafını tek bir misina kapamayla kapatıyoruz.Daha sonra 4 misinaya birden 20 adet boncuk takıyoruz.(Sayılar size kalmış)."2,5 mt x 4"ü görünce bu ne yav demeyin..Örerek gittiğimizden çok ip gidiyo..Biraz uzun olmasında fayda var.(Denenip süküt-u hayale uğrandığı için önerimiz önemlidir)
Sonra 3 misinayı bir kartona sarıp (marullandırmadan:Ne anlama geldiğini ben de bilmiyorum..bizim hocanın terimiydi) çalışma bezinin altına saklıyoruz.Bunu kesin yapın çünkü ipler accaaaaaip karışıyo..
Tek misinayla devam ediyoruz.Misinaya boncuk iğnesi taktıktan sonra 12 adet boncuk geçiriyoruz. "13. boncuk" ise farklı bir renk olabilir.(Benim yaptığım gibi) Sonra 13. den atlayıp 12 tanesinin içinden iğneyle geçerek geri dönüyoruz.
Daha sonra "5" boncuk takıyoruz.Peşinden 12 tane daha taktıktan sonra yine 13. den atlayıp 12 tanesinin içinden iğneyle geçerek geri dönüyoruz.İlk "5"ten önce çıktık yani.Bir sıra bu şekilde devam ediyo.Sıra biterken yine önce 12 adet boncuk takın (ilk 5 yok yani) sonra 13. ve 13.yü atlayıp 12 boncuğun hepsinden geri çıkın.
2. sıraya geçtiğinizde "5" sayısını 3-4-6-7 ya da 8 olarak değiştirebilirsiniz..Diğer işlemler aynı ama..Hep sonuncuyu atlayıp geri dönün ve baştakini "3" tuttuysanız "3"ten önce çıkın.."4"se"4"ten önce gibi..Bu "5" sayısını değiştirmedeki amaç boncukların üstüste çakışmaması.. Yani her sırada sayıyı değiştirin..
Bütün sıralar bittiğinde yine toplam 20 boncuğu 4 misinanın içinden geçirin ve sonunu misina kapamayla kapatıp ucuna papağan kapama gibi bir aparat takıp kolyenizi bitirin..
Ben bitirdim böle oldu..Size kolay gelsin..

2 yorum:

  1. hahahahha... yapılışından pek bir şey anlamasam da kelime dağarcığıma yeni bir kelime eklemiş oldum sayende dido: marullandırma!!

    Süpermiş..:))
    Bu arada ellerine sağlık tabi ki..:)

    YanıtlaSil
  2. evet yaaa..hala da bilmiyorum anlamını :) ..neyse "marullandırmayın" evdeki örtüleri falan :))..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails